maanantai 26. tammikuuta 2015

terveellistä





Tykkään juoda mustaherukkamehua kylmänä - tietenkin myös kuumana kun oon kipeä.
Onneksi sitä on vielä itse tehtynä reilusti jälkellä.

Toisin on pinaatin laita - itse kasvatetuista on jäljellä enää yhteen lettutaikinaan.
Täällä maalla olen tehnyt pinaattijuttuja huomattavasti enemmän kuin edellisvuosina kaupungissa asuessani. Onhan siihen vaikuttanut myös sekin, että oon siirtynyt enemmissä määrin syömään kasvisruokaa. Se on vain tuntunut oikealta vaihtoehdolta, on täyttävää ja maistuu jopa hyvälle.
.
Sipulit loppui vuodenvaihteessa, ruohosipulia vielä onneksi jäljellä.
Ensi kesänä on siis kasvatettava pinaattia  ja sipulia enemmän.


*   *   *



2 kommenttia:

  1. Mustaviinimarja on ehottomasti parasta maultaan. Varsinkin pienet lapset tykkää siitä, sen oon huomannu.

    Kun oon ittekseni, en monestikkaan viitti tehä lämmintä ruokaa. Siispä kasvikunnan tuotteita kuluu. Kyllä ne nälän pitää kun ei tartte pal huhkia eikä urheilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kalaa mä syön viikolla, kun mies ei ole paikalla (ei tykkää kalan hajusta eikä mausta). Kanasta teen ruokaa vain viikonloppuisin kun hän on saman pöydän ääressä.Ei tuo kanakaan tunnu olevan enää mun juttu. Hassua miten nuo makuelämykset ja mielihalut muuttuu.

      Poista