sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

sunnuntaina







* Pieni alakerran huone ( entinen eteinen) - tuleva vierashuoneen seinä vaihtoi väriä.
Aavistuksen lilaan vivahtavan harmaat seinät mies maalasi kahteen kertaan, mutta kolmas maalikerros on vielä maalattava.

* Pihlajan juurelta löytyi uusi köynnöstävä kukka,
kertokaahan mikä se voisi olla nimeltään.

* Stadista tuoduista vadelman taimien lehdistä tein järkyttävän löydon.
Osa lehdistä oli kurttusia ja löytyi tuollainen elinvoimainen toukka 
mikähän tuholainen mahtaa olla kyseessä.
Huonot lehdet poistin ja suihkutin mäntysuopaliuoksella kun en muutakaan keksinyt.
Mikähän olisi paras ensiapu !

ps. löysin tuollaisen linkin katso
mutta tekstissä puhuttiin punertavasta toukasta . . tämä meidän on toisen värinen .

Löysin myös toisen linkin
nyt olen ihan hämilläni, mitä niille nyt sit pitäisi tehdä, jos löytyy lisää.


*   *   *



4 kommenttia:

  1. Täälläkin olis maalarille töitä, mutta se pakoilee kaupungissa.
    Mäntysuopa on paras 'myrkky', muita ei tartte...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidänkin maalarimestari lähti taas muutamaks päiväks tienaamaan lisää maalirahaa ja lepäilemää kun tää paikka on kuulema työleiri.
      Mä olen kyl jo tottunut näihin vaaleanpunaisiin, mintunvihreisiin ja turkosinsinisiin seiniin, ei niitä viel ois tarvinnut alkaa maalata :-)

      Poista
    2. *Köhh* no on aikaki maalata. ;D
      Mä ostin Lahen RTV:stä 60 litraa maalarinvalkosta. Eri laatuja eri paikkaan. Siel on ihan kaupan perällä lava-2 maaleja jotka myydään 1-3€ litrahinnalla. Sieltä mä maalini haen.

      Poista